tirsdag den 3. marts 2015

Depend - Garden Dreams



Her får I et lille kig på lakkerne i Depends Garden kollektion, de skulle komme i butikkerne i uge 14. Der er 12 farver i kollektionen og jeg har forsøgt at fange essensen af dem alle, selv om især de lilla/pink farver ikke var helt samarbejdsvillige. 
Jeg har på alle billederne bevist valgt toplak fra, jeg synes det giver jer det bedste indtryk af hvordan lakken er i sig selv. Skulle jeg bruge dem til hverdag og ikke bare til at tage billeder, så vil jeg bestemt bruge en god toplak. Toplakken hjælper med at gøre udseendet på lakken mere ensartet og giver en fantastisk glans til manicuren. På mange af billederne kan man se lidt penselstrøg, de er mindre tydelige hvis man bruge en toplak. 



Navn/nummer: Daisy Petals 4052
Farve & tekstur: Hvid, Perlemor
Dækkeevne, antal lag: 3 lag for at være fuldt dækkende
Konsistens: Medium, måske lidt til den tykke side
Pensel: Standard
Tørretid: 15 min





Navn/nummer: Sunshine Kisses 4053
Farve & tekstur: Lys gul, Perlemor
Dækkeevne, antal lag: 3 lag for at være fuldt dækkende
Konsistens: Medium, måske lidt til den tykke side
Pensel: Standard
Tørretid: 15 min
Jeg er kommet til at skrive forkert på nummeret, det på billedet, men navnet er det rigtige. Jeg har skrevet 5053 på billedet, men det er selvfølgelig 4053. 
Den gule lak er helt fin og sart i farven, men efter 3 lag, dækkede den rigtig flot. Den er fin og diskret, hvis hudtonen tillader at man bruge den. 




Navn/nummer: Bloomington Roses 5054
Farve & tekstur: Lys Rosa, Perlemor
Dækkeevne, antal lag: 2 lag for at være fuldt dækkende
Konsistens: Medium, måske lidt til den tykke side
Pensel: Standard
Tørretid: 10 min
Her har vi samme problem som før, jeg er kommet til at skrive forkert på nummeret, det på billedet, men navnet er det rigtige. Jeg har skrevet 5054 på billedet, men det er selvfølgelig 4054. Jeg ved ikke lige hvad jeg har haft tænkt på mens jeg lavede billederne, men noget er i hvert fald gået galt, men det er kun de her to billeder som kan skabe forvirring, de andre billeder har jeg lavet rigtigt.
Denne farve er så fin og forårs agtig, den er rigtig fin i farven og lægger sig rigtig flot på neglene. 





Navn/nummer: Backyard Peonies 5055
Farve & tekstur: Pink, Perlemor
Dækkeevne, antal lag: 2 lag for at være fuldt dækkende
Konsistens: Medium
Pensel: Standard
Tørretid: 10 min
Hvis man er vild med pink, så er dette det helt rigtige valg, den har meget shimmer og en flot intens pink farve. Den tog kun 2 lag for at være dækkende, og var nem at lægge på.





Navn/nummer: Butterfly Dreams 5056
Farve & tekstur: Lilla, Perlemor
Dækkeevne, antal lag: 1 lag for at være fuldt dækkende
Konsistens: Medium
Pensel: Standard
Tørretid: 10 min





Navn/nummer: Lovely Wildflowers 5057
Farve & tekstur: Lyselilla, Perlemor
Dækkeevne, antal lag: 2 lag for at være fuldt dækkende
Konsistens: Medium
Pensel: Standard
Tørretid: 10 min





Navn/nummer: Sweet Blooms 5058
Farve & tekstur: Sart Lyselilla, Perlemor
Dækkeevne, antal lag: 3 lag for at være fuldt dækkende
Konsistens: Medium
Pensel: Standard
Tørretid: 15 min





Navn/nummer: Morning Sky 5059
Farve & tekstur: Himmelblå, Perlemor
Dækkeevne, antal lag: 1 (2) lag for at være fuldt dækkende
Konsistens: Medium
Pensel: Standard
Tørretid: 10 min
Den var faktisk fuldt dækkende efter bare et enkelt lag, men da jeg havde taget billeder af den prøvede jeg at lægge et ekstra lag, og mit indtryk var, at farven var meget flottere efter 2 lag, så det vil jeg anbefale at man bruger. 






Navn/nummer: Spring Romance 5060
Farve & tekstur: Perlemor
Dækkeevne, antal lag: 3 lag for at være fuldt dækkende
Konsistens: Medium, til den tynde side
Pensel: Standard
Tørretid: 10min
Denne farver er helt særligt flot, den er for mig nærmest essencen af forår, på trods af at det er en perlemor lak var jeg ærgerlig over kun at have den på for at swatche den. Jeg vil rigtig gerne bruge den som base for nogle blomster designs i nærmeste fremtid, for det ville den være rigtig god til.





Navn/nummer: Garden Tea Party 5061
Farve & tekstur: Mint, Perlemor
Dækkeevne, antal lag: 3 lag for at være fuldt dækkende
Konsistens: Medium, til den tynde side
Pensel: Standard
Tørretid: 10min
Der er et par af lakkerne jeg har noteret som værende til den tynde side i konsistens, det gør bestemt ikke noget, faktisk synes jeg, at man generelt burde lave alle perlemorlakker eller metalliske lakker lidt tyndere. Når de er for tykke så ser man meget nemmere linierne fra penslerne og de er svære at få ens artede. 



Navn/nummer: Apple Pie 5062
Farve & tekstur: Lys Grøn, Perlemor
Dækkeevne, antal lag: 3 lag for at være fuldt dækkende
Konsistens: Medium, til den tynde side
Pensel: Standard
Tørretid: 10min
Lakken er sart i farven, og er næsten en perlemor udgave af Mint candy Apple (Essie). Den er fin og forårsagtig, som skrevet til en af de andre lakker gør det ikke noget, at den er lidt tynd i det, det gør den faktisk nemmere at få pæn når man lægger den på. 





Navn/nummer: Secret Garden 5063
Farve & tekstur: Turkis grøn, Perlemor
Dækkeevne, antal lag: 2 lag for at være fuldt dækkende
Konsistens: Medium
Pensel: Standard
Tørretid: 10min

Pris: 25kr
Mængde: 5mL

Hvor kan den købes: Matas

Antal stjerner: 3 ud af 5 stjerner

Det eneste som trækker ned er, at alle deres lakker er i perlemor. Det er jo en smagssag, og selvom farverne er flotte, så er jeg ikke til perlemor eller shimmer effekten, men det kan I måske.
Det er en flot samling med mange forskellige nuancer af forårsfarverne.
Generelt kan det anbefales at bruge en ridgefiller som base, det gælder når det er perlemor eller metalliske lakker, rillerne i neglene er meget tydelige med denne slags lak, hvis ikke man har helt glatte negle. 

- Maja

0 kommentarer:

Send en kommentar