fredag den 16. januar 2015

Fælles Fredag: Striping Tape


Åh, jeg er ikke den store fan er striping tape. Jeg er indegrebet af utålmodighed, og at man skal vente på at lakken tørrer helt før man kan sætte tapen på, er det ved nail art jeg absolut ikke kan li. Så jeg havde udsat dagens manicure af samme grund. Håbede lidt at jeg ville glemme det.. men ak. Jeg sprang ud i det uden at planlægge noget, hverken farver eller mønster og så brugte jeg en lille time på det. Jeg skulle lige bruge 10 minutter på at lokalisere min eneste rulle striping tape først. Jeg har kun brugt den 1 gang før siden 2009.

Striping tape er en meget tynd tape og den fås i alle mulige farver. Dog er den ofte skinnende metallisk. Den kan bruges på 2 måder;
1. Man sætter den på neglen ovenpå neglelakken i et mønster, eller inddeler neglen i felter og afslutter med toplak - altså lader den sidde.
2. Man sætter den på neglene ovenpå neglelak (eller uden neglelak: negative space manicure) og laver et mønster med den. Derefter tager man den af igen mens lakken er våd, så man kan se lakken under der hvor tapen sad. Afslutter med toplak.

Den sidste mulighed har jeg brugt i dag. Jeg har brugt de 3 farver på det øverste billede.
1. Base: Isadora - Spring Bud
2. China Glaze - Exotic Encounters
3. OPI - My Dogsled is a Hybrid

Gode råd:
- Brug en farve som base, som max skal have 2 lag (pga tørretid)
- Brug en hurtigtørrende toplak (som seche vite) for at mindske tørretiden.
- Sæt tapen på hånden for at fjerne det meste klister, så tapen ikke sætter sig fast i lakken.
- Vent et stykke tid før du kommer den afsluttende toplak på, for at undgå trække mærker..
- Træk forsigtigt tapen af for at undgå at lakken flyder ud.
- Sørg for at tapen sidder tæt på neglen hele vejen ud til kanten.
HUSK hvilken rækkefølge de skal tages af igen! :D

Og nu til det færdige resultat. Bær over med mig. Selvom jeg blev nogenlunde tilfreds, kunne det sagtens have blevet bedre.



Sussi

og og og husk at kigge forbi de andre i Fælles Fredag. Der er kommet et par nye deltagere. Vi søger stadig flere deltagere. Hvis du har en blog og du har blogget ca 2 gange om ugen de sidste 6 måneder, kan du sende en mail til fredag snabelA neglenymfer.dk


2 kommentarer:

SANNE sagde ...

Når jeg laver tape-manicure, lakerer jeg neglene dagen før, så de er helt hærdede. For jeg har nemlig heller ingen tålmodighed. På den måde går det som en leg, og bliver superflot. :)

Unknown sagde ...

De ser rigtig fine ud :)

Send en kommentar