onsdag den 21. januar 2015

Depend - 7day



Trin 1:


Det første man skal gøre, før man påfører Depends nye 7day neglelak, er at rense neglene med deres Cleanser. Det skal man for at fjerne fedt og andet snavs som kan nedsætte tilhæftningen til neglen. Når man har helt rene negle, holder manicuren bedre. Cleanseren påføres på lidt vat og alle neglene tørres af, efter de er tørret over, venter man 30 sek, til det er helt tørt. (Ikke noget med at røre vd neglene med fingrene efter de har fået Cleanser)

Trin 2:


Når neglene er helt rene, så påføres et lag af baselakken, den skal beskytte neglene og sørge for at den farvede neglelak hæfter bedre. I følge vejledningen, kan man nøjes med at vente 30sek inden man påfører den farvede lak, men det var ret koldt hos mig, så jeg ventede et minut. 

Trin 3:


Så er det tid til at påføre den farvede lak, her skal man først lægge et lag, herefter venter man 30sek og så påfører man endnu et lag. Det var min oplevelse at ikke alle farver var helt dækkende efter 2 lag, så jeg gav dem et lag mere. 

Trin 4:


Efter 30sek kan man lægge det første lag af toplak. Vejledningen siger at der skal 2 lag toplak til for af få den gode holdbarhed. Det første lag skal have lov til at tørre i 3 min, herefter påføres det sidste lag toplak. Efter det sidste lag toplak er lagt, kan man i følge vejledningen røre ved det efter 5 min, min oplevelse var dog at det tog væsentlig længere tid. Tidligere skrev jeg, at der var lidt koldt hos mig da jeg prøvede dem, men ved alle lakkerne tog det 10 min eller mere før det var så tørt at jeg ikke lavede fingeraftryk når jeg rørte ved neglene. 

Pensel Udseende, jeg har under hver neglelak beskrevet, at penslen er flad, rundet og lidt bred, jeg har taget et billede af det, så I bedre kan få en fornemmelse af, hvordan det ser ud. 


I det næste afsnit vil jeg anmelde et par af farverne fra serien. Jeg har forsøgt at gøre det kort og præcist, stillet op, så man nemt kan danne sig et overblik. Skulle der være noget du gerne vil vide yderligere, så skriv en kommentar, eller en mail til kontakt@neglenymfer.dk så gør vi vores bedste for at svare. 


En støvet violet lak, som virkelig har en masse glans. Den var nem og lækker at lægge på, og farven er tilpas neutral til at man nemt kan bruge den på arbejde og til bare at fuldende ens stilfulde udseende. 

Navn/nummer: Poetry In Motion (7037)
Mærke: Depend
Farve & tekstur: Støvet Violet, creme base
Dækkeevne, antal lag: 2 lag for at være fuldt dækkende
Konsistens: medium
Pensel: flad, rundet i spidsen, til den brede side
Tørretid: 10min


Når jeg skal vælge en Nude lak, så går jeg altid efter en som er lidt mere rosa i det, det synes jeg passer bedre til min hud, end dem som er mere gullige. Denne her er virkelig flot, desværre er dækkeevnen ikke særlig god, og man skal have 3 lag, evt 4 for at få den helt dækkende. 

Navn/nummer: Naturally French (7002)
Mærke: Depend
Farve & tekstur: Rosa Nude, creme base
Dækkeevne, antal lag: 3 lag for at være fuldt dækkende
Konsistens: medium
Pensel: flad, rundet i spidsen, til den brede side
Tørretid: 15min


Navn/nummer: Sandstorm (7016)
Mærke: Depend
Farve & tekstur: Sand Nude, creme base
Dækkeevne, antal lag: 3 lag for at være fuldt dækkende
Konsistens: medium
Pensel: flad, rundet i spidsen, til den brede side
Tørretid: 15min


Denne lak er helt hvid, den er så hvid at den næsten syner lidt grå på billeder. Den har ikke så god dækkeevne, jeg havde ønsket at den var fuldtdækkende efter bare et enkelt lag, men den krævede 3 lag. Så jeg leder stadig efter den perfekte hvide. 

Navn/nummer: Pure White (7005)
Mærke: Depend
Farve & tekstur: Hvid
Dækkeevne, antal lag: 3 lag for at være fuldt dækkende
Konsistens: medium
Pensel: flad, rundet i spidsen, til den brede side
Tørretid: 15min


Her får man en masse glitter for pengene, der er meget glitter i lakken og den dækker rigtig godt, på billederne er der kun 2 lag, så I kan nok forestille jer at der er meget glitter i. Jeg kan rigtig godt lide den, og har overvejet at kombinere den, evt med sen sorte, for at gøre den sorte mindre hård. 

Navn/nummer: Flickering Star (7018)
Mærke: Depend
Farve & tekstur: Sølv, glitter
Dækkeevne, antal lag: 2 lag for at være fuldt dækkende
Konsistens: medium
Pensel: flad, rundet i spidsen, til den brede side
Tørretid: 10min


Sort neglelak synes jeg altid virker ret hårdt på mine hænder. Det kan være rigtig flot på andre, og denne udgave af en sort lak er virkelig glansfuld og ser rigtig indbydende ud.

Navn/nummer: Goth Black (7013)
Mærke: Depend
Farve & tekstur: Sort, creme base
Dækkeevne, antal lag: 2 lag for at være fuldt dækkende
Konsistens: medium
Pensel: flad, rundet i spidsen, til den brede side
Tørretid: 10min


Hvis man er en pige med stort P og godt kan lidt masser af farve, så har den her det hele. For mig er det mest en sommerlak, og jeg kunne godt finde på at tage den på tæerne når solen igen kommer og varmer os. 

Navn/nummer: Girly Joy (7038)
Mærke: Depend
Farve & tekstur: Pink, creme base
Dækkeevne, antal lag: 2 lag for at være fuldt dækkende
Konsistens: medium
Pensel: flad, rundet i spidsen, til den brede side
Tørretid: 10min


Ideen med en metallisk sølv lak er rigtig god, men desværre synes jeg, at man kan se striber fra penslen, og så er den desværre ikke helt så glansfuld, selv efter et lag med toplakken. 

Navn/nummer: Hide The Silver (7022)
Mærke: Depend
Farve & tekstur: Sølv, metallisk base
Dækkeevne, antal lag: 2 lag for at være fuldt dækkende
Konsistens: medium
Pensel: flad, rundet i spidsen, til den brede side
Tørretid: 10min


Jeg er helt vild med den her farve, den er lækker og glansfuld på en forførende måde. Jeg har slet ikke lyst til at tage den af. 

Navn/nummer: Mixed Berries (7009)
Mærke: Depend
Farve & tekstur: Bordeaux, creme base
Dækkeevne, antal lag: 2 lag for at være fuldt dækkende
Konsistens: medium
Pensel: flad, rundet i spidsen, til den brede side
Tørretid: 10min

Pris: 49.95kr
Mængde: 5mL

Hvor kan den købes: Matas, Salling, Magasin

Holdbarhed: Normalt taler vi ikke særlig meget om holdbarhed, men jeg har indtil videre haft neglelakken på i 4 dage og den er endnu ikke chippet. Hvilket jeg er meget imponeret over. 
Jeg gav min manicure endnu et lag af toplakken igår, det skulle forlænge dens holdbarhed, og indtil videre klager jeg ikke. 


Antal stjerner: 4 (ud af 5) Stjerner

- Maja

Indlægget indeholder produkter, som er tilsendt til anmeldelse, men meningerne er altid vores egne. 

1 kommentarer:

Maria fra En verden af kunst sagde ...

Meget spændende indlæg :-) Og smukke lak farver :-)
Det er en helt viden skab med negle og rense af, ligge på, top på, holde vedlige osv.
4 dage uden en rids eller slip i spidsen er flot :-)

Jeg har en meget sød og dygtig negle gæsteblogger på min blog som inspiration for jeg og mine læsere. I kan så mange dejlige tip, og jeg suger til mig :-)

God weekend.

Send en kommentar