lørdag den 18. oktober 2014

Gæste Blogger: Maybritt fra Cityprinsesserne

Kære læsere. I oktober måned har vi hver weekend gæste bloggere. I dag er det Maybritt fra Cityprinsesserne. Vi håber I vil tage rigtigt godt imod dem alle. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Fra prik, til prikker til neglekunst. Nu med Halloween.
Et par Cirkeline prikker var det, som startede det hele. På en festival havde jeg malet prikkerne på mine tær, taget sandaler på, som på alle mulige måder både vakte opsigt, og lige gav festivaltøjet lidt kant.



Jeg var allerede bidt, ikke bare af prikkerne, simple Margueritter, dem havde jeg også øvet hjemmefra. Så der blev lakeret på rigtig mange negle til den festival, og jeg var nød til, ved hjemkomsten at give den endnu mere gas, for jeg var for alvor bidt.
Neglelak fjerner, nail art pensler, duppe dit prikke pind, vat, som hurtigt blev skiftet ud med vat rondeller, neglebånds fjerner, grupper på Facebook meldt til, nye sandaler indkøbt, for det skulle se lækkert ud.



Erfaringer med vatsnulder i neglelakken, glimmer, der ikke rigtig vil af, neglelak på neglebånd, folks underen over at det var på fødderne, jeg gav den gas og ikke på fingrene, lak der ikke var hærdet, og gnidret ud i skoen, eller bare sokkerne, lak der mister glans i skoen, fordi læder og sok gnider for meget på overfladen, rapidry, blev gjort.



Så stødte jeg på Neglenymferne, sådan i min søgen efter inspiration, og efter at se, hvor dygtig er de dygtige. Arhmen jeg har jo meget at lære, og er mange neglelakker fra, hvad andre passioneret neglekunstnere laver.
Men pyt, for alting starter jo et sted, og mit sted var prikkerne.



Neglenymferne kiggede da også forbi mit, roste mig, og så skal jeg da lige love for, at jeg følte, at jeg steg i graderne, særligt da de gav mig udfordringen med Halloween.
Så jeg har brugt en måned på at øve mig, både med design og med farver. Det har været alt fra flagermus, som bare ikke blev pæne, til edderkoppespind med forskellig teknik, til græskar, med forskellig farve i baggrunden til dødningehoveder. Billeder er blevet taget i et væk, med røde, sorte og hvide stiletsandaler,  vejet og vurderet. Og her til sidst er jeg blevet så ”blind” på mit eget arbejde, at jeg slet ikke kan se hvad som dur?



Kig lige med, og kom gerne med din mening. Også om fejlene, selv om jeg ikke er vild med det, men det er jo dem vi lærer af. Smiler.
Fik jeg for resten fortalt jeg hedder Maybritt Laisbo, jeg er stifter af www.cityprinsesserne.dk
Du skal være så velkommen at kigge forbi, for der er mange andre ting end Nail art.
Så måske ses vi?



0 kommentarer:

Send en kommentar